Nyheter

Bahnhof kommer att utföra ett servicearbete som berör ditt bredband enligt nedan.

 

Start: 2025-09-11 00:00

Stop: 2025-09-11 06:00

Förväntad nedtid: Upp till 6 timmar

 

Under tiden kan du komma att uppleva vissa störningar, och när arbetet är klart ber vi dig starta om din utrustning.

 

Vi tackar för ditt tålamod och har du några frågor kan du höra av dig till oss på 010-510 00 00 eller chatta med oss på bahnhof.se/minasidor. Vänligen uppge ärendenummer: M19127256

 

Med vänliga hälsningar,

Bahnhof

Information från styrelsemötet 25 augusti:

På grund av kravet från postnord på att vi har två centrala platser för våra postlådor har vi begärt in offerter från tre olika företag. Endast ett företag har hittills svarat på offerten och vi vill ha minst två offerter innan vi tar beslut för uppförande av dessa.

Simpleko har kommit igång med fakturering av värme och vatten och första fakturan är utskickad. Föreningen fakturerar nu endast samfällighetsavgiften.

Norra parkeringen skulle återlämnas den 1 september. Efter vårt möte besiktades ytan och det visade sig inte vara klart för överlämning. Wallenstam skall åtgärda de punkter som inte är åtgärdade och återkomma med ett datum.

Uppsamling av avloppsspolning som utfördes kommer att ske kommande veckor. Sex fastigheter hade av olika anledningar inte fått spolning av avlopp utförd när detta genomfördes 2024, dessa fastigheter kommer att aviseras för ett uppsamlingsheat.

Styrelsen skall gå ut med information om diverse saker för att påminna om bl.a. hastighetsregler för trafik i området, sophantering och parkering.


Vänliga hälsningar
Styrelsen

Vi har ingått ett samarbetsavtal med Simpleko, och de kommer att avisera Techem/IMD-förbrukningen (vatten & värme) för våra fastigheter. Det innebär att ni framöver kommer få avier från dem istället för från ÖSSF.

Ni betalar till samma bg.nr som vanligt. Viktigt att ange fakturanummer vid betalning!

Första fakturan är på väg och avser vatten & värme för kvartal 2-2025, ni kan fortsatt se er förbrukning via inloggning till Techem/IMD (beloppet i portalen visas nu utan moms, då Simpleko lägger på momsen på fakturan). 

Hur du får din avi (första aviseringen är på väg per post eller via Kivra:          

De erbjuder dig följande aviseringsalternativ: per e-post, e-faktura, autogiro, post. Har du registrerat dig för den digitala brevlådan Kivra kommer du automatisk få dina avier där om du har valt ”alternativ post”. Du hittar de olika alternativen genom att logga in på Portalen där du också får mer information om hur du kan ändra aviseringsalternativ, eller om du vill kontakta vår kundtjänst. På din avi finns även tillfälliga inloggningsuppgifter (avinummer och lösenkod) om du föredrar att ändra aviseringen den vägen. portal.simpleko.se/avisering

Portalen:

Du som fastighetsägare kan enkelt logga in med BankId på din medlemssida i Portalen, via www.simpleko.se. Där hittar du information om bostaden, du kan bl.a. se dina avier eller lägga ett ärende/-fråga till oss. Har du inte BankId finns möjligheten att logga in på portal.simpleko.se/avisering med avinummer samt kod som du hittar på dina avier.

I Portalen kan du även lägga ett ärende/-fråga till oss.

Kontakta Simpleko:

Kontakta dem enkelt direkt med din fråga via Portalen, så återkopplar vi till dig via vår ärendehantering. Lägg din fråga under fliken ”Ärende” som du hittar när du är inloggad. Logga in på portal.simpleko.se/kundportal/login eller direkt från hemsidan.

E-post:

Telefon: 018-66 01 60  (måndag-fredag kl 9-15, lunchstängt kl 12-13)

Hälsningar
Styrelsen 

På onsdag den 2 juli så påbörjas arbetet med vattenläckan utanför Hallongatan 3. Kortare avstängning av vattnet kan förekomma. 
Vi återkommer med mer information om något inträffar under arbetets gång.

Hälsningar
Styrelsen 

Information från styrelsen efter styrelsemötet 9 juni:

  • Vi hälsar Sofia Jädergård och Hanna Wiklund välkomna till styrelsen!
    Styrelsen har också konstituerat sig och Annika Blomberg är vice ordförande, Åsa Linder är sekreterare och Lena Sulkanen är kassör. Sofia och Hanna är ledamöter, men kommer att ha olika ansvarsområden i styrelsearbetet.

  • Farthinder - Flera har hört av sig om detta, vilket vi förstår. Styrelsen har meddelat Loudden om att de ska flyttas, samt att vi har begärt in offert på fler och ev. fasta farthinder. Vi återkommer med mer information så snart vi vet mer!

  • Parkeringsplatser - Vi får också en del frågor omkring våra gästplatser och de som hyr direkt av Wallenstam. Styrelsen har ett möte med Wallenstam i slutet av juni, och efter detta så hoppas vi att vi kan få mer klarhet omkring vad som händer.

  • Tänk på att det är parkeringsförbud i området. I och med att parkering i området ökat kommer parkeringsbolaget ha tätare besök. För att undvika böter, parkera på gästparkeringarna. På grusplanen finns det gott om platser. 

  • Områdesdagar – Vi beslutade att styrelsen framöver ska vara ansvariga för våra områdesdagar, och kommer komma med ett nytt förslag på hur vi tillsammans kan jobba för att få vårt område att se ännu bättre ut! Mer information kommer.

Vi önskar alla en riktigt skön sommar! 

Vänliga hälsningar
Styrelsen